Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

10 lucruri pe care seful tau le gandeste despre tine, insa nu ti le poate spune

Cei mai multi dintre noi au un sef. Ar fi de preferat sa stim ce crede acesta despre noi, insa, din pacate, nu s-a inventat inca un aparat de citit ganduri. Pentru a veni in ajutorul celor au nevoie de un mic artificiu pentru a-si impresiona seful, Paul Michael, copywriter si director de creatie din SUA, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu, a vorbit cu fostii lui sefi si a facut un top 10 al lucrurilor pe care un manager le gandeste despre oamenii pe care ii conduce. De multe ori, insa, din diferite motive care pot tine fie de etica profesionala, fie de eficientizarea procesului de munca, aceste lucruri raman nespuse.

  1. Un sef crede ca este important ca angajatii lui sa aiba o atitudine pozitiva

O atitudine pozitiva este foarte importanta la locul de munca. Asta nu inseamna sa iti petreci tot timpul razand si vorbind cu colegii, pentru ca acest comportament transmite ca pur si simplu nu-ti pasa de sarcinile de serviciu. Insa, un angajat dificil, care se plange tot timpul, care isi vorbeste colegii de rau si il ia mereu pe „nu“ in brate, nu va fi tolerat pentru mult timp, indiferent de cat de priceput este. Asta pentru ca atunci cand un manager are in echipa un astfel de om, atmosfera generala in echipa are de suferit, iar acest lucru are un impact negativ asupra productivitatii. Un angajat mai putin talentat la jobul lui, dar cu o atitudine pozitiva, va fi tot timpul preferat in locul unui om cu o personalitate dificila.

  1. Un sef isi doreste ca angajatii lui sa fie mai independenti

Un angajat bun va indeplini cu succes si la timp orice sarcina, insa, un angajat care straluceste la locul de munca nu va astepta sa i se dea sarcini, ci va prelua initiativa. Acesta va gasi proiecte si metode noi prin care sa aduca profit companiei din care face parte. Un manager are multe sarcini de rezolvat si va aprecia un angajat care vine cu o solutie la o problema inainte sa fie rugat sa gaseasca acea solutie. Daca faci acest lucru ii vei arata sefului tau ca iti pasa de cariera ta, dar si de compania din care faci parte. Nu ezita sa ii rapesti 10 minute din timp, daca ai o idee buna. Chiar daca aceasta nu sfarseste prin a fi implementata, asta dovedeste ca iti pasa.

  1. Un sef vrea ca angajatii lui sa stie ca nu este dusmanul lor

De obicei filmele si serialele TV sunt cele care ii portretizeaza pe sefi ca inamicii angajatilor, niste mostri care vor ca tu sa renunti la viata personala in beneficiul companiei pentru care lucrezi. Desi acest tip de manager distructiv exista, cei mai multi lideri se simt prost atunci cand trebuie sa le ceara angajatilor sa stea peste program, sa vina mai devreme la birou sau sa le dea vesti proaste. De cele mai multe ori, angajatii nu au de unde sa stie ce se intampla in spatele usilor inchise si care sunt motivele pentru care un manager trebuie sa ia cateodata decizii foarte grele. La sfarsitul zilei, insa, treaba unui sef este sa se asigure ca firma sau departamentul pe care il conduce merge bine si este pe profit. In acest fel si el, si angajatii lui au numai de castigat. Si nu in ultimul rand, tine minte ca, cel mai probabil, seful tau are si el un sef, care are la randul lui un alt sef si tot asa.

  1. Un sef nu crede ca angajatii lui sunt slabi, daca acestia cer ajutorul

Atunci cand nu intelegi o sarcina din prima, cere ajutorul, pune intrebari, roaga-l pe seful tau sa iti clarifice lucrurile pe care nu le intelegi. Este ceva normal si perfect acceptabil. Mai mult, atunci cand ceri clarificari, arati ca iti pasa suficient incat sa te asiguri ca proiectul la care lucrezi iese perfect. Daca nu intelegi nici dupa trei sau patru discutii de clarificare, acesta nu este un semn bun. Insa, in general, daca ceva nu este clar de la bun inceput, nu ezita sa pui intrebari.

  1. Un sef considera ca angajatii lui trebuie sa dovedeasca ca merita promovarile la care viseaza

Poti sa lucrezi intr-o companie de cinci ani si sa nu fi fost promovat niciodata. Iar un angajat mai nou sa fi fost promovat deja de doua ori in patru ani. Pare incorect, insa de cele mai multe ori nu este. Exista situatii in care sunt favorizate anumite persoane – sefii isi vor promova prietenii, asta e clar, si nu ai ce face pentru a indrepta situatia – insa, de obicei, angajatii promovati sunt cei care merita aceste avansari in cariera, care au muncit in plus, care au dat dovada de seriozitate si s-au implicat mai mult decat colegii lor. Arata ce poti si vei fi promovat sau vei obtine acea marire de salariu la care visezi.

  1. Orice sef vrea ca angajatii lui sa stie ca nimeni nu poate pretinde tratament special

Nu poti pretinde zile libere sau o marire de salariu doar pentru ca iti faci seful sa rada, mergeti la aceeasi sala sau sunteti prieteni din copilarie. Daca tu obtii ceva in plus fata de alti angajati, curand si acestia vor cere acelasi lucru. Pe de alta parte, daca ai fost pus in situatia de a lucra peste program trei saptamani la rand fara sa fii platit in plus, atunci poti cere cateva zile libere, care sa compenseze efortul depus.

  1. Un sef isi doreste ca angajatii lui sa nu ridice probleme, daca nu vin si cu solutii

Orice sef bun isi doreste sa stie care sunt problemele din compania sau departamentul pe care il conduce. Insa un angajat care se limiteaza doar la a scoate in evidenta problemele, fara sa vina si cu solutii, va fi considerat lenes. Daca esti pus intr-o astfel de situatie si pur si simplu nu stii care e solutia, cere ajutor, abia apoi vorbeste cu seful tau. In acest fel nu ii vei aglomera programul zilnic cu inca un lucru care trebuie rezolvat, vei avea deja rezolvarea si doar il vei informa ca exista acea problema si ce solutie vrei sa aplici.

  1. Un sef isi doreste ca angajatii lui sa nu ia personal criticile

Pe masura ce au trecut anii, angajatii au devenit din ce in ce mai sensibili la critica. Poate sunt de vina parintii care isi fac o misiune din a-si proteja copiii de orice problema, poate e de vina ritmul in care traim si stresul care ne face sensibili la aproape orice. Insa seful tau ar trebui sa aiba libertatea sa-ti evalueze munca fara ca tu sa iei aceste critici la modul personal. Critica constructiva este singurul mod prin care poti sa evoluezi profesional. Sunt domenii, precum marketingul sau publicitatea, care supravietuiesc din feedbackul pe care il dau angajatilor. Oamenii care lucreaza in aceste domenii trebuie sa se obisnuiasca cu faptul ca ideile lor vor fi de multe ori respinse. Insa, in orice domeniu ai lucra, un feedback, fie el si negativ, de la seful tau este o buna oportunitate de a invata ceva nou.

  1. Un sef vrea ca angajatii lui sa fie responsabili

Este foate usor sa te concentrezi numai pe ce ai tu de facut, insa un anagajat bun se va gandi la binele intregii companii atunci cand face ceva, nu doar la un proiect sau la un departament anume. Daca, de exemplu, ai la dispozitie un anumit buget pentru un proiect, incearca sa nu-l depasesti. In mai putine cuvinte, nu trata banii companiei ca pe banii de la Monopoly.

  1. Un sef nu isi doreste ca angajatii lui sa fie de acord cu el tot timpul

Managerii performanti nu se vor simti intimidati si nici nu iti vor purta pica, daca vii cu o idee mai buna decat a lor si faci asta cu diplomatie. Nu e nimic in neregula cu a avea o opinie contrara cu cea a sefului tau. Ba mai mult, acesta te va aprecia, daca ai curajul sa deschizi subiectul si sa pui pe masa o solutie mai potrivita, care sa poata fi si implementata. Cineva care spune „da“ la orice spune superiorul sau va deveni in scurt timp iritant si va fi considerat lenes. Bineinteles, asta nu inseamna ca trebuie sa-ti contrazici seful din doua in doua minute.

Asadar, data viitoare cand seful tau te cheama in birou, incearca sa ai o atitudine pozitiva si  constructiva, fii deschis la sugestii legate de felul in care iti faci munca si nu-ti mai fie frica sa-ti sustii punctul de vedere.  

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *