Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

4 lucruri pe care orice companie le are de invatat de la firmele din Silicon Valley

Intreaga lume a auzit de unele dintre aceste companii, iar ele domina piata, pentru ca aplica strategii destepte in toate aspectele businessului.

Facebook, Apple, Google cu totii am auzit de ele, le folosim produsele si toate au ceva in comun – vin din Silicon Valley, locul inovatiei supreme. Orice companie si-ar dori un parcurs precum cel al acestor companii care au ajuns in varful piramidei si domina in continuare domeniul in care activeaza. Poate ca drumul lor nu a fost mereu unul lipsit de hopuri, insa, in final, ele, alaturi de alte companii din Silicon Valley, sunt un model de urmat. Iata ce au de invatat alte firme de la la companiile din aceasta zona:

  • Isi fac singuri regulile si gandesc „out of the box”

Inovatia este cuvantul de ordine pentru aceste companii, iar o schimbare mare in rezultatele companiei va avea loc doar atunci cand managerii vor face modificari radicale in strategii. In Silicon Valley nu le este frica sa incerce ceva nou, daca exista o sansa ca acel lucru sa provoace schimbarea de care are nevoie compania.

Ai observat ca in Silicon Valley s-a dat tonul in ceea ce priveste amenajarea unui spatiu de lucru alternativ, lucru care acum este adoptat la scara globala? Este limpede ca firmele de aici isi fac propriile reguli si nu se ghideaza dupa reguli care nu le aduc un beneficiu real.  

  • Au printre cei mai fericiti angajati din lume. Cum reusesc

Companiile de aici au printre cei mai fericiti angajati din lume, Facebook se claseaza chiar pe primul loc din acest punct de vedere. Cum fericirea angajatilor este strans legata de productivitatea si de motivatia lor, este limpede ca toate firmele ar trebui sa invete cate ceva de la directorii de HR din aceste companii.

Intamplator, sau nu, tot aceste companii au si cele mai bune programe de wellbeing pentru angajatii lor. In aceste companii totul este gandit in asa fel incat angajatii sa isi atinga adevaratul potential, asa ca li se ofera toate conditiile necesare – de la acces liber la sali de sport pana la fructe si mancare sanatoasa pusa la dispozitie zilnic la birou. Programele de wellbeing implementate includ si diverse ateliere dedicate hobby-urilor, de dezvoltare personală și profesională.

Ce fac, in definitiv, companiile din Silicon Valley? Construiesc un mediu in care oamenii chiar isi doresc sa fie, un loc de munca unde angajatii chiar sunt dedicati si unde se simt bine. Oamenii construiesc companii de succes, asa ca atata vreme cat ei sunt direct interesati de cresterea companiei, rezultatele se vor vedea.

  • Sunt mereu in cautarea unei versiuni mai bune

Cum ar fi aratat acum telefoanele noastre mobile daca Steve Jobs s-ar fi oprit la Macintosh, un produs considerat atunci varful suprem al tehnologiei? Nici Bill Gates nu s-a oprit la Windows 3.0 si nici Mark Zuckerberg nu s-a rezumat la a pastra site-ul la fel ca in ziua in care a fost lansat. In toate aceste exemple, succesul a fost atins de timpuriu, dar asta nu i-a impiedicat pe acesti trei oameni-cheie sa-si continue drumul.

Orice companie ar trebuie sa tina minte aceste lectii pretioase, indiferent daca in prezent se afla in varf si domina piata. Lucrurile se pot schimba foarte repede, daca managementul nu este interesat de imbunatatirea produsului sau a serviciului oferit.

  • Stiu ca din schimbari mici vine progresul

E foarte usor sa renunti la idei simple si usor de pus in aplicare in favoarea celor marete, insa cat de des vin cele marete? Adevarul este ca progresul se face cu pasi marunti si orice companie sau antreprenor la inceput de drum ar trebui sa invete asta de la marile companii din Silicon Valley. Orice mica modificare a abordarii poate avea un impact important asupra activitatii, asa ca nu exista idei proaste, cand intentiile sunt bune.

Ce parere ai despre aceste lectii? Crezi ca pot fi puse in aplicare in companiile din tara noastra?  

Sursa foto: Shutterstock

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *