Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

5 lucruri care conteaza mai mult decat salariul pentru angajati

Cum sa ai angajati loiali si eficienti? Este una dintre intrebarile pe care multi manageri si le pun, iar raspunsul la ea nu este mereu legat de cresteri salariale. Mai mult decat atat, o crestere salariala nu are efect pe termen lung, asa incat managerii trebuie sa gaseasca metode sigure pentru a-si  loializa si motiva echipa. Iata ce conteaza cu adevarat pentru angajati.

Asigurarea medicala privata

O asigurare medicala privata este foarte apreciata de catre angajati. Foarte multe companii au inceput deja sa ofere acest beneficiu pe langa pachetul salarial, iar asta ii face pe angajati sa se gandeasca de doua ori atunci cand li se face o oferta din partea unei alte firme.

Pachetele de asigurare privata de sanatate pe care le ofera majoritatea companiilor din Romania cuprind servicii de baza (consultatii medicale pentru toate specializarile si investigatii medicale de rutina) si reduceri pentru serviciile extra (investigatii imagistice sau interventii chirurgicale).

Programele de wellbeing

Programele de wellbeing au devenit printre cele mai apreciate beneficii. Ele ajuta atat la relaxarea si destinderea fiecarui angajat in parte, dar contribuie si la imbunatatirea comunicarii intre membrii organizatiei.

O tehnica noua si moderna de a creste gradul de multumire a angajatilor, programele de wellbeing ajuta compania din foarte multe puncte de vedere. Participand la astfel de ateliere angajatii sunt mai sanatosi, mai relaxati, mai productivi si se cunosc mai bine intre ei. Printre aceste programe vei observa ca exista mai multe arii din care o companie poate alege – hobby, dezvoltare personala, echilibru personal, sanatate.

Mai mult decat atat, cercetatorii de la Universitatea Harvard au analizat 36 de studii legate de programele de corporate wellness si au concluzionat ca pentru fiecare dolar cheltuit de companie pentru acest tip de programe, costurile legate de absenteismul angajatilor au scazut cu 2,73 de dolari.

Timp liber mai mult si posibilitatea de a lucra de acasa

Zile in plus de concediu, program flexibil si posibilitatea de a lucra de acasa sunt si ele foarte apreciate de angajati. Genul aceste de beneficii ii atrag in mod special pe tinerii din generatia Millennials. Nenumarate studii au relevat faptul ca productivitatea si puterea de concentrare sunt influentate de momentul zilei – in vreme unele persoane se concentreaza foarte bine dis de dimineata, altele sunt mai eficiente seara, asa ca programul flexibil le permite angajatilor sa lucreze atunci cand sunt la capacitatea lor maxima.

Exista mai multe motive care te vor convinge ca lucratul remote este cheia catre eficienta crescuta. Nu va creste doar eficienta angajatilor, ci si costurile companiei vor fi mai mici. Nu e nevoie de implementarea unui program care sa se desfasoare mereu remote, ci simpla posibilitate ca angajatii sa poata sa lucreze de acasa atunci cand isi doresc asta e suficienta. Spre exemplu, un angajat care nu se simte bine nu-si va lua o zi libera pentru asta, ci va prefera sa ramana acasa si sa lucreze din propria sufragerie.

Recunoasterea talentului si reusitelor

Oamenii vor sa stie ca sunt apreciati si pretuiti la locul de munca, indiferent de functia pe care o detin. Un manager bun stie sa-si arate aprecierea fata de membrii echipei sale. Asta nu presupune un bonus financiar, ci laude ori de cate ori acestea sunt meritate.

Daca unui angajat i se da impresia ca nu este valoros si ca este foarte usor de inlocuit, cel mai probabil va trebui inlocuit in curand pentru ca va parasi compania.

Liderul echipei

Victor Lipman, autorul cartii „The Type B Manager: Leading Successfully in a Type A World citeaza un articol de pe Forbes „Oamenii parasesc manageri, nu companii“. El atrage atentia ca un manager slab va atrage in jurul sau angajati slabi si va avea rezultate care lasa de dorit.

Unul dintre cele mai importante aspecte de care tin cont angajatii la locul de munca este reprezentat de liderul echipei in care lucreaza. Oamenii vor un lider, nu un sef care sa le dea directive, isi doresc sa aiba un manager de la care sa aiba de invatat, care sa fie un exemplu din punct de vedere profesional.

In compania in care lucrezi tu se tine cont de aceste lucruri? Crezi ca angajatii sunt multumiti?

 

Sursa foto: Shutterstock

Reader Interactions

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *