Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

5 moduri in care sa iti incurajezi angajatii sa devina lideri 

„Adevaratul lider nu e cel care infaptuieste lucruri mari, ci acela care ii determina pe ceilalti sa le faca”, spunea Ronald Regan, fost presedinte al SUA.

Cel mai probabil, parte dintre angajatii tai au potentialul de a deveni lideri capabili sa isi motiveze colegii de birou sa exceleze. Daca ii lasi sa ramana in umbra, se vor simti frustrati si isi vor cauta de lucru in alta parte. Pune-le, insa, in valoare calitatile, iar afacerea ta va avea doar de castigat. Intreaga echipa va munci cu mai mult spor, iar problemele dificile isi vor gasi rezolvarea mai repede.

Uite 5 moduri eficiente in care sa-i incurajezi pe angajati sa isi asume postura de lider:

  1. Determina-i sa lucreze impreuna

Gandirea de tip „silo” – cea care ii impiedica pe oamenii din compartimente diferite sa isi impartaseasca informatii vitale pentru evolutia companiei – este o mare problema in businessul mondial. Analistul american Bryan Yeager de la eMarketer spunea ca: „Problema gandirii silo a angajatilor e ca nu iti permite sa vezi problema, ci doar elemente disparate ale ei”.

Ca sa combati fenomenul, creeaza si distribuie sarcinile de serviciu astfel incat angajatii sa fie nevoiti sa lucreze impreuna. Incurajeaza-i sa isi exprime ideile, in plen, si sa ia initiativa, atunci cand vine vorba despre implementarea lor. Recompenseaza-i pe cei care o fac.

Determina-i pe angajatii tai sa comunice, iar beneficiile pentru companie se vor face simtite pe termen lung. Oamenii care au invatat sa isi ceara ajutorul unii altora vor reusi sa rezolve mai repede orice probleme dificile ar putea intampina afacerea ta, pe viitor.

  1. Impartaseste-le informatiile vitale despre mersul afacerii

Liderii – indiferent de functia ocupata in organigrama companiei –  au nevoie de acces la informatii legate de clienti, de piete si de strategia companiei. Fara ele, nu au cum sa ia decizii eficiente.

In consecinta, invata sa te temi mai putin si impartaseste cat mai mult din informatiile pe care le ai. Cu cat vor intelege angajatii mai multe din procesul decizional, cu atat mai tentati vor fi sa faca pasul in fata si sa isi asume indeplinirea unui obiectiv comun. Tot ce trebuie sa faci este sa le arati ca e omeneste posibil.

  1. Lasa-i sa ia decizii

Nu e de ajuns sa le promiti angajatilor ca ii vei lasa sa ia decizii. Va fi nevoie sa o si faci. Daca doar spui ca ii lasi sa conduca, dar le ceri sa te consulte pentru fiecare decizie minora, oamenii se vor simti mai degraba frustrati.

Beneficii voi vedea abia atunci cand le vei permite salariatilor sa aiba un cuvant greu de spus, la toate nivelurile decizionale. Inclusiv atunci cand vine vorba despre designul unui viitor produs, despre reinvestirea profitului sau despre angajarea sau concedierea unor salariati.

Implica-i in procesul decizional si vei constata ca sunt angajati care vor munci mai mult si mai bine, ca sa iti rasplateasca increderea. Sigur ca nu toti  vor face pasul in fata, spre o pozitie de lider. Totusi, numarul celor care vor indrazni sa o faca ar putea fi mai mare decat crezi.

  1. Inspira-i

Pasiunea cu care conduci tu poate fi tocmai exemplul care sa ii inspire pe angajati sa isi asume, la randul lor, un rol de lider. Ca sa-i motivezi sa iti urmeze exemplu, nu va fi, insa, suficient sa le vorbesti despre cifre si eficienta in afaceri.

Stabileste o misiune pe care compania ta o are de indeplinit si cultiva cu grija credinta in ea, la nivelul companiei. Apoi angajeaza oameni care impartasesc dorinta de a indeplini o astfel de misiune si lasa-i sa contribuie la reusita.

  1. Incurajeaza-i sa se descurce pe cont propriu

Un angajat care nu stie sa rezolve o sarcina de serviciu iti poate cere ajutorul. E normal sa il asculti si sa il sprijini, chiar daca uneori asta inseamna ca ii vei si rezolva parte din sarcina. Alta ar trebui sa fie, insa, atitudinea ta fata de cei pe care vrei sa ii pregatesti pentru leadership.

Sa presupunem ca un angajat de la marketing nu stie sa citeasca o situatie contabila. In loc sa  i-o interpretezi tu, mai bine fa-i cunostinta cu directorul economic si lasa-i sa rezolve singuri problema. Un lider care vrea sa  ia decizii alaturi de tine trebuie sa se poata descurca si fara sa-i explici ce sa faca.

Cu cat vei avea mai multi angajati care sunt pregatiti sa devina lideri si sa isi asume responsabilitati noi, cu atat afacerea ta va merge mai bine. Afla, din materialul de mai sus, totul despre modurile in care poti sa-i scoti din umbra pe oamenii dornici sa conduca si sa aduca plus valoare companiei, pe termen lung.

 

 

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *