Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

5 motive reale pentru care angajatii buni ai companiilor isi dau acum demisia

Oamenii lucreaza pentru oameni, nu pentru un business. Este un motto simplu, insa este adeseori trecut cu vederea de manageri si de cei din departamentul de resurse umane.

Iar companiile care nu iau in seama acest mesaj sunt cele care se confrunta cu probleme la nivelul retentiei si sunt mereu in cautare de angajati noi.

Multi manageri se plang de faptul ca angajatii valorosi, cei care sunt productivi si obtin rezultate constant parasesc compania, in schimbul unor joburi mai bune, cu mai multe perspective si mai bine platite, scrie LinkedIn. De multe ori, diplomatia nu ii lasa pe acesti angajati sa spuna pe nume lucrurilor si sa dezvaluie in fata sefilor adevaratele motive pentru care isi dau demisia. Ori companiile care vor sa isi imbunatateasca rata de retentie trebuie sa cunoasca aceste aspecte, pentru a-si crea strategia potrivita de fidelizare a salariatilor.

Angajatii sunt suprasolicitati

Acest lucru se intampla atat in startup-uri, cat si in marile corporatii. Un angajat talentat va fi productiv si va avea rezultate bune, insa in momentul in care i se dau tot mai multe sarcini si responsabilitati, fara a fi promovat, va avea impresia ca este exploatat. Abilitatile unui angajat performant nu trebuie tratate ca o mina de aur, iar un manager bun va sti ca, in momentul in care ii da mai mult de lucru unui membru al echipei sale, va trebui sa fie pregatit sa ii ofere si ceva in plus, indiferent ca este vorba despre un bonus de performanta sau o avansare in functie.

Companiei nu ii pasa de angajati

Mai mult de jumatate dintre angajatii care demisioneaza invoca drept motiv neintelegerile cu seful, mai exact atitudinea acestora fata de oamenii din echipa sa. Iar aceasta imagine se rasfrange asupra intregii companii, pentru ca angajatii din posturile de executie asociaza oamenii din pozitii de middle si top management cu businessul in sine.

Angajatii nu sunt ajutati sa se dezvolte

Un angajat performant va fi intotdeauna interesat despre cum poate sa se imbunatateasca si sa isi cultive abilitatile, atat in plan profesional, cat si in plan personal. Iar companiile care investesc pe partea de dezvoltare a angajatilor reusesc sa le castige fidelitatea si, in acelasi timp, sa isi creeze o echipa de oameni priceputi. Din acest motiv, multe companii au inceput sa implementeze astfel de ateliere de dezvoltare si echilibru personal, care sa motiveze angajatii, sa le imbunatateasca starea de spirit si sa ii fidelizeze. Firmele isi construiesc astfel o cultura organizationala puternica, in care angajatii simt ca sunt pretuiti si respectati.

Performanta nu este recunoscuta, nici recompensata

O companie in care se merge pe ideea ca un angajat nu trebuie felicitat pentru munca sa va pierde constant oameni. Recunoasterea meritelor este un factor de motivatie puternica pentru un angajat, care vrea sa stie ca munca sa este vazuta si apreciata de cei din jur, atat de colegi, cat si de superiorii sai. In schimb, un angajat care are constant performante exceptionale si primeste doar recunoasteri verbale va ramane motivat doar pentru o scurta perioada de timp. Managerii care au invatat acest lucru stiu ca o recompensa salariala sau in beneficii poate avea un efect benefic atat pentru angajati, cat si pentru companie.

Nu sunt promovati oamenii care trebuie

Angajatii care muncesc din greu si isi pun la bataie toate calitatile in slujba companiei vor ca aceste criterii sa fie definitorii in decizia de a promova oamenii. Sa promovezi in locul lor o persoana mai putin calificata sau dedicata inseamna sa le tai elanul angajatilor buni, care se vor simti tradati si vor cauta in alta companie postul pe care il merita.

Daca mai adaugam la acestea si lipsa echilibrului dintre viata personala si cea profesionala, stresul constant sau dezinteresul colegilor de echipa, este usor sa ne dam seama de ce multi dintre angajatii buni prefera sa isi caute un alt loc de munca, unul in care sa fie cu adevarat apreciati, atat verbal, cat si financiar.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Helder Almeida

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *