Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

5 solutii simple pentru a scapa de rutina de la serviciu

Rutina la locul de munca te ajuta sa te concentrezi si sa iti organizezi mai bine timpul, astfel incat sa iti duci la bun sfarsit toate sarcinile. Insa cand in ecuatie intervine plictiseala, rutina te face mai putin productiv, mai putin motivat si mai putin fericit cu jobul tau.

Nu exista un termen in care rutina se instaleaza in programul nostru. Unele persoane se plictisesc usor si au nevoie in permanenta de acel ceva care sa le mentina entuziasmul si interesul. Altele pot face acelasi lucru luni de zile la rand, fara sa simta ca si-au atins limitele. Iar daca nu se intrevede in viitorul apropiat nicio promovare sau o schimbare de job, atunci poti incerca metodele de mai jos pentru a-ti recapata interesul fata de sarcinile tale zilnice la locul de munca:

Schimba spatiul in care lucrezi

Uneori, singurul lucru de care ai nevoie este o schimbare de peisaj pentru a te simti mai incarcat de energie si cu chef de munca. Multi manageri sunt constienti de acest lucru, motiv pentru care le permit angajatilor sa lucreze de unde isi doresc, o zi pe saptamana. Asta inseamna ca, daca jobul iti permite, iti poti lua laptopul si poti lucra in cafeneaua ta preferata, la o terasa sau chiar din parc, daca gasesti o conexiune buna la internet.

Iar daca acest lucru nu este posibil in domeniul sau in compania in care lucrezi, incearca sa schimbi biroul. Gaseste-ti un loc in care sa te concentrezi mai usor si testeaza-ti productivitatea timp de o saptamana, astfel incat sa iti dai seama daca iti este mai simplu sa lucrezi in acel mediu nou.

Schimba ordinea in care rezolvi task-urile

Rutina implica si o anumita ordine dupa care iti prioritizezi si iti rezolvi sarcinile de serviciu. Poate ai descoperit un sistem care functioneaza si ti-e teama sa il schimbi, insa, daca vrei sa fii cat mai eficient, poti face un experiment in care sa variezi putin ordinea indatoririlor tale. Astfel, iti vei da seama care varianta te face sa fii mai productiv, sa iti termini treaba mai repede si sa te simti mai motivat.

Socializeaza mai mult cu colegii tai

Atmosfera de la locul de munca este unul dintre principalii factori care te pot ajuta sa scapi de stres si sa lucrezi cu placere. Cand ai in jurul tau un colectiv relaxat si prietenos, iti este mai usor sa gasesti solutii si idei creative si sa iti faci treaba bine, stiind ca lucrezi alaturi de oameni de incredere. Companiile stiu acest lucru si de aceea incearca sa incurajeze socializarea prin mai multe strategii. De exemplu, organizarea unui bufet la birou sau amenajarea unei bucatarii ii scoate pe angajati din rutina zilnica si le aduce un element de noutate la locul de munca. Amenajarea unui bufet cu snacks-uri sanatoase la birou nu contribuie doar la mentinerea sanatatii angajatilor, ci le poate oferi si un subiect comun de discutie, astfel incat sa ii incurajeze sa comunice si sa stabileasca o relatie de prietenie.

Schimba ora la care iti iei pauza de masa

Pauzele sunt un prilej bun pentru a-ti recapata productivitatea si puterea de concentrare. De aceea, chiar si o mica schimbare in programul tau zilnic te poate ajuta sa te reincarci cu energie. Incearca sa mergi la masa mai devreme sau mai tarziu fata de ora cu care te-ai obisnuit si observa modul in care ti se schimba ritmul de lucru. Astfel, vei descoperi care este programul care functioneaza cel mai bine pentru tine si intervalele orare in care poti da cel mai bun randament.

Schimba-ti programul de lucru

Daca firma in care lucrezi iti permite sa iti organizezi programul cum vrei, incearca sa schimbi ora la care ajungi la serviciu si cea la care pleci. Cei mai multi angajati au un program care incepe la ora 9, motiv pentru care atunci este si cel mai aglomerat traficul din oras. Daca vrei sa eviti ambuteiajele si sa nu ajungi la serviciu deja secat de energie, testeaza cat de bine ti se potriveste un program de la ora 10 pana la 19.00 sau de la 8 la 17.00. Persoanele matinale sunt cele care se concentreaza si lucreaza mai bine dimineata si, de aceea, prefera sa ajunga la serviciu cat mai devreme, in timp ce persoanele nocturne prefera sa doarma mai mult si sa plece mai tarziu de la locul de munca. Poti discuta aceasta problema si cu seful tau, astfel incat sa gasiti cea mai buna solutie.

Desi ne-am obisnuit sa atribuim o conotatie negativa rutinei, adevarul este ca ea ne ajuta sa lucram mai repede si mai bine, pentru ca ne formam un automatism. Insa, cand rutina incepe sa iti afecteze calitatea muncii si sa te faca sa te simti nefericit la locul de munca, cel mai bine este sa incerci aceste schimbari, inainte sa te decizi sa iti cauti alt job.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: nenetus

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *