Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Care este legatura dintre performanta angajatilor si fericirea lor. Ce au de facut companiile in 2017

Atentia sporita la nevoile angajatilor este unul dintre trendurile care vor modela piata muncii anul care vine. Este un aspect de care depinde succesul intregii companii.

Un studiu coordonat de Dr. Eugenio Proto de la Universitatea Warwick din Marea Britanie a scos la iveala ceea ce multi dintre noi banuiam deja – angajatii fericiti au o productivitate ridicata, iar companiile care investesc in propriul personal au profituri mai mari. Dand drept exemple companii precum Google sau Microsoft, care in ultimii ani au investit enorm in birouri in care angajatii sa se simta cat mai bine, in spatii de relaxare si in pachete de beneficii, Dr. Proto arata ca exista o legatura foarte stransa intre profituri si bugetele investite in componenta de wellbeing.

Acelasi studiu arata ca persoanele fericite – definite ca fiind persoanele care simt adesea bucurie, satisfactie, entuziasm si interes fata de jobul lor – au sanse mai mari sa aiba cariere de succes. Autorul explica faptul ca odata ce companiile vor intelege legatura dintre investitia in personal si profituri, se va ajunge la o situatie de tipul win-win, in care toti cei implicati vor avea de castigat.

In ce a constat studiul si care sunt concluziile lui

Cercetarea a implicat trei stiluri diferite de experimente, in care subiecti alesi la intamplare sunt expusi diferitelor emotii. Acele persoane s-au dovedit a fi cu circa 12% mai productive. In unul dintre experimente un grup de subiecti s-a uitat la o comedie, iar mai tarziu productivitatea le-a fost masurata in cadrul unui task standard. Rezultatele au fost comparate cu cele obtinute de subiectii care nu s-au uitat la film, iar eficienta grupului care s-a uitat la film s-a dovedit a fi mult mai ridicata. Intr-un alt experiment, subiectilor li s-a pus in fata o masa plina cu ciocolata de diferite sortimente, iar productivitatea a crescut cu 20%.

In cadrul studiului a fost analizat si impactului pe care il au probleme reale – afectiuni, pierderea unei persoane apropiate – asupra eficientei la locul de munca. Subiectii au fost intrebati in legatura cu astfel de situatii sensibile, iar apoi au fost supusi acelorasi teste standard. Eficienta lor in rezolvarea task-urilor s-a dovedit a fi mai scazuta.

angajati-fericiti

Concluzia? Intre bunastarea si productivitate exista o legatura de necontestat, la care angajatorii ar trebui sa fie mai atenti. De asemenea, dupa efectuarea studiului, echipa de cercetatori a mai concluzionat ca:

  1. Gandurile pozitive ii determina pe subiecti sa petreaca mai mult timp in task-uri ce necesita creativitate
  2. Emotiile pozitive influenteaza capacitatea de inovare
  3. Persoanele fericite au o capacitate de memorare ridicata
  4. Emotiile pozitive duc la cresterea performantelor individuale

La aceleasi concluzii au ajuns deja oamenii din pozitii cheie din companiile cu profituri anuale record. Lara Haring, managerul departamentului de personal de la Google a explicat ca „La Google, stim ca sanatatea, familia si bunastarea sunt aspecte importante in viata angajatilor. Am observat si ca angajatii fericiti sunt mai motivati. Lucram mereu pentru a crea un loc de munca sanatos din punct de vedere emotional”.

Si Metthew Tomas, manager la Ernst & Young, sublinia ca „Grija pentru oamenii nostri trebuie sa inceapa de la nivelurile fundamentale – santatea fizica, cea mentala si bunastarea lor. Numai daca avem o fundatie puternica putem sa abordam probleme complexe”.

Ce pot face angajatorii pentru ca salariatii sa fie mai eficienti?

In ultimii ani, companiile au devenit tot mai atente la motivarea si multumirea angajatilor, iar in 2017 acest lucru va deveni prioritatea managementului. Cresterea nivelului de multumire a angajatilor nu are legatura, insa, cu cresterile salariale, ci cu politici pe termen lung – programe de wellbeing bine implementate si pliate pe nevoile angajatilor.

Atelierele de activitati diverse organizate in companii si programele de wellness functioneaza mai bine decat cresterile salariale, deoarece contribuie la dezvoltarea profesionala si persoanala a fiecarui angajat in parte. Exista o multime de ateliere care vor contribui la cultivarea unor abilitati necesare la locul de munca – cursul de public speaking, cursul de dictie sau cel despre relatiile inter-personale intr-o companie sunt exemple excelente de ateliere in care angajatii afla informatii utile in jobul lor zi de zi.

Ce tipuri de activitati crezi ca sunt cele mai utile pentru a creste gradul de multumire al angajatilor? 

Sursa foto: Shutterstock

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *