Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Cele mai importante 5 beneficii non-financiare, care conteaza acum pentru angajati mai mult decat salariul

Cautarea unui loc de munca implica, inevitabil, si compromisuri. Putini reusesc sa isi gaseasca jobul de vis, cu un salariu generos, un pachet complet de beneficii si un mediu de lucru prietenos, care le ofera si posibilitati de avansare si dezvoltare.

Chiar si asa, unul dintre capitolele la care angajatii nu ar trebui sa faca niciun compromis este legat de salariul oferit si de pachetul de beneficii. De teama sa nu le fie retrasa oferta, putini sunt cei care incearca sa isi negocieze aceste lucruri. In mod normal, ar trebui ca angajatorul sa fie deschis spre o negociere, iar salariul pe care il ofera sa fie cu 10-20% mai mare decat cel pe care il castigau candidatii la fostul loc de munca.

Pe de alta parte, un studiu realizat de Societatea de Resurse Umane arata ca 35% dintre angajati sunt convinsi sa accepte un job, daca primesc un pachet satisfacator de beneficii. Procentul este in crestere cu 7% fata de anul precedent, ceea ce arata ca beneficiile au devenit tot mai populare in randul angajatilor. Acest lucru se intampla si pentru ca beneficiile extrasalariale sunt fixe, in timp ce salariile pot varia. Rareori se intampla ca angajatorul sa taie din pachetele oferite angajatilor, asa ca acestea si-au castigat reputatia de a fi un castig sigur si pe termen lung.

O cercetare a companiei Glassdoor arata ca peste 20% dintre angajati considera ca un job care le ofera un pachet variat de beneficii, precum snacksuri si bauturi gratuite, un dress code casual, ateliere de wellbeing si asigurari de sanatate este mai valoros decat un loc de munca in care ar castiga mai multi bani, dar unde nu s-ar bucura de aceste avantaje.

De altfel, beneficiile non-financiare sunt un factor excelent prin care companiile isi pot mentine angajatii motivati, productivi si fericiti si este una dintre cele mai bune metode pentru a loializa salariatii si pentru a creste rata de retentie a companiei.

5 beneficii pe care le vaneaza angajatii in cautarea unui job

Pentru angajatii care vor sa fie satisfacuti cu locul lor de munca, beneficiile vor fi la fel de importante, daca nu chiar mai importante decat salariul. Iata ce cauta acestia, in materie de beneficii extrasalariale, atunci cand isi aleg noul job:

  1. Un pachet de asigurari de sanatate

Majoritatea companiilor sunt obligate prin lege sa le ofere angajatilor o asigurare de sanatate, care sa includa gratuitati sau discounturi la diferite interventii sau consulturi medicale. Cum costul acestora este destul de ridicat, unele companii aleg sa le ofere angajatilor o suma fixa care sa acopere aceste investigatii medicale sau sa le deduca ulterior contravaloarea.

Companiile care ofera un pachet complet cu asigurarea de sanatate isi incurajeaza angajatii sa mearga la controalele de rutina anuale si sa isi faca periodic analizele. Astfel, aceste firme arata ca pun pret pe sanatatea salariatilor si reusesc sa scada numarul de zile de concediu medical pe care si le iau angajatii lor.

  1. O asigurare la un cabinet stomatologic si la oftalmologie

Unele dintre cele mai costistioare interventii sunt cele stomatologice si controalele la oftalmolog, insa acestea sunt esentiale pentru sanatatea angajatilor. Vizitele ar trebui facute o data sau de doua ori pe an, pentru a preveni sau a trata din timp orice problema.

  1. Programe de wellness

Pe langa asigurarile de sanatate, programele de wellbeing sunt esentiale pentru sanatatea angajatilor. Printre acestea se numara abonamentele la sali de fitness, aprovizionarea birourilor cu fructe proaspete sau bauturi sanatoase, masajele de relaxare la birou, precum si atelierele de dezvoltare personala sau de echilibru personal.

  1. Zile de concediu de maternitate sau paternal

Multe companii le ofera proaspetilor parinti posibilitatea de a lucra de acasa sau de a-si organiza programul dupa bunul plac, pe langa concediul de crestere a copilului. De asemenea, corporatiile ofera cadouri de Craciun sau de Paste angajatilor care au copii.

  1. Un mediu de lucru cu spatii de relaxare

Atmosfera de la locul de munca este importanta pentru toti angajatii, in special pentru cei cu un job solicitant sau stresant. Un mediu de lucru dotat cu spatii de relaxare, precum o masa de ping-pong, biliard sau fussball, ii poate ajuta pe angajati sa isi ia cate o pauza pentru a se destinde si a socializa cu ceilalti colegi.

 

Inainte sa accepte un job, angajatii vor dori sa afle cat mai multe despre pachetul de beneficii si este recomandat ca initierea acestei conversatii sa fie facuta de catre angajator. Este important ca un candidat pentru un job sa stie din start ce ofera diferit o companie fata de celelalte si sa inteleaga de la inceput ce are de castigat prin acceptarea unei oferte.

 

Sursa foto: Shutterstock, Copyright: wavebreakmedia

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *