Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Cele mai importante 5 lucruri de care angajatii au nevoie de la mentorii lor, pentru a-si atinge adevaratul potential

Unul dintre cele mai importante roluri ale liderilor dintr-o companie este acela de a se asigura ca angajatii raman concentrati asupra sarcinilor de serviciu si ca reusesc sa performeze la cele mai inalte standarde. Insa fiecare angajat cu potential are nevoie de sprijinul mentorului sau, pentru a-si atinge obiectivele in cariera si a creste din punct de vedere profesional.

Intr-un articol publicat de Harvard Business Review, angajatii cu potential sunt descrisi drept acei oameni care au rezultate la locul de munca, sunt dornici sa invete si sa se imbunatateasca si au un comportament exemplar. Exista insa si alti factori care ii ajuta pe angajati sa se diferentieze de restul colegilor:

  • dorinta de a excela
  • capacitatea de a invata rapid
  • dinamism
  • spirit de initiativa

Potrivit acestui articol, managerii companiilor considera ca doar 3-5% dintre angajatii lor au cu adevarat potential. De altfel, acestia sunt si cei care sunt luati in considerare pentru avansari si recompense extrasalariale. Un exemplu este cel al companiilor care au un sistem de recompensare individuala pentru cei mai performanti angajati. Acestia pot primi traininguri sau invitatii la workshop-uri de dezvoltare personala, care sa ii ajute sa isi cultive acele abilitati care ii fac valorosi pentru companie. De exemplu, un membru capabil al echipei de vanzari ar putea invata numeroase trucuri daca participa la un curs de dictie sau la un atelier de public speaking, unde va afla cum sa tina un discurs de succes in fata unui client si sa reuseasca sa isi imbunatateasca performantele.

Pe de alta parte, acei angajati cu potential care sunt ignorati sau tinuti prea mult timp pe o pozitie care nu ii solicita si nu ii provoaca suficient se vor plafona, iar randamentul lor va scadea in timp. Chiar daca raman dedicati companiei si isi doresc in continuare sa isi atinga telurile profesionale, ei isi dau seama ca nu au cum sa faca acest lucru fara sustinerea superiorilor si fara sa avanseze, sa preia mai multe responsabilitati si sa isi demonstreze valoarea.

Iata care sunt cele mai importante lucruri de care are nevoie un angajat, pentru a ramane productiv si pentru a continua sa aiba rezultate de exceptie:

  1. Sa se simta apreciat si respectat

Un angajat bun va dori sa vada ca si ceilalti sunt constienti de munca pe care o depune pentru companie. Ei doresc sa castige respectul superiorilor prin munca si sa fie recompensati corespunzator cu rezultatele lor. Pun pret pe o relatie transparenta cu sefii, una care sa le permita sa isi spuna parerea fara a-si risca jobul sau fara a parea neloiali sau nedemni de incredere.

  1. Sa se investeasca in dezvoltarea lui

Angajatii vor ca investitiile in dezvoltarea lor profesionala sa fie facute pe termen lung, nu doar sa li se ofere recompense temporare, fara o reala valoare pentru cariera lor. Programele de training sunt foarte apreciate de angajati, dar si introducerea unor noi tehnologii sau a unor programe. Exista domenii in care tehnologia a usurat foarte mult munca angajatilor si le-a permis sa inceapa proiecte mult mai complexe si sa le termine mai rapid. De exemplu, designerii grafici au o suita de programe in care au nevoie de cat mai multa dexteritate, asa ca un training in care sa invete elementele de baza si micile trucuri de finete este o investitie si in abilitatile lor.

  1. Sa fie inclus in sedintele importante

Un angajat care are aspiratii inalte si vrea sa ajunga, la un moment dat, intr-o functie de conducere trebuie sa stie si cum functioneaza businessul. El va aprecia un sef care are incredere in el si il include in sedintele importante, in care se iau decizii. In plus, are astfel sansa de a afla in ce directii trebuie sa se dezvolte, astfel incat sa faca fata pe viitor unei responsabilitati de manager.

  1. Vrea lideri care sa nu se simta amenintati de el

Un angajat cu potential isi va dori un mentor, nu un sef, o persoana de la care sa invete si una care sa nu se simta amenintata de faptul ca are un om extrem de competent in echipa. Este responsabilitatea unui bun manager sa descopere si sa cultive acea persoana care, in cele din urma, ii va lua locul. In schimb, un lider care isi pazeste spatele si vrea sa stie ca slujba sa nu este in pericol va incerca sa pastreze unele cunostinte doar pentru el si sa nu le permita oamenilor cu care lucreaza sa evolueze.

  1. Sa fie incurajat sa isi asume riscuri si sa ia decizii

Un angajat competent vrea ca superiorul sau sa ii permita sa invete din greseli si sa il ghideze astfel incat sa depaseasca orice obstacol la locul de munca. Daca ideile unui angajat sau intiativele sale sunt respinse fara un motiv clar, el va avea impresia ca tot ce se doreste de la el este sa faca doar strictul necesar. Cand i se da insa libertate de actiune, un angajat bun va prelua controlul, va lua decizii si, daca acestea se dovedesc a fi gresite, va invata din asta pe viitor. Multe companii cauta persoane dispuse sa isi asume riscuri si responsabilitati, tocmai pentru ca acestia sunt oamenii pe care te poti baza si care contribuie la dezvoltarea unui business.

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Roman Samborskyi

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *