Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Cum lupti cu depresia. 7 solutii simple prin care ramai productiv la locul de munca

Depresia cantareste in economia SUA la fel de mult precum afectiunile cardiace sau SIDA. Potrivit asociatiei Mental Health America, in Statele Unite se cheltuiesc 51 de miliarde de dolari anual pentru a acoperi absenteismul de la locurile de munca si lipsa de productivitate a angajatilor – ambele consecinte ale drepresiilor profunde. Mai mult decat atat, angajatii americani care se lupta cu starile depresive strang impreuna, anual, 172 de milioane de zile neproductive, in care nu fac absolut nimic la locul de munca.

Pastrarea unui echilibru, dar si a productivitatii reprezinta cea mai mare provocare atunci cand treci printr-o perioada mai grea din viata. Sunt zile in care poate iti vine greu sa te dai jos din pat, nu mai vorbim de trimis mailuri catre clienti, scris brief-uri sau sustinut prezentari. Poti avea zile in care mergi la birou si nu faci decat sa privesti timp de opt ore in laptop, fara niciun rezultat. Nu te teme, aceste stari sunt normale si pot fi controlate prin cateva strategii simple.

  1. „Sparge“ in parti sarcinile care par imposibile

Atunci cand te lupti cu o depresie severa, chiar si cele mai mici sarcini par Everesturi greu de cucerit. Daca observi ca te coplesesc gandurile negre si sentimentele de inutilitate, ia o pauza si plimba-te un pic. Apoi incearca sa imparti sarcina care pare imposibila in mai multe sarcini mai mici si incearca sa le rezolvi pe rand. Vei observa in scurt timp ca acel munte greu de cucerit este de fapt doar o colina, cu o casuta primitoare in varf, unde miroase a scortisoara si a vanilie. Pare copilaresc, dar functioneaza de fiecare data.

  1. Incepe cu mijlocul

Daca strategia de a imparti sarcina nu functioneaza, incepe pur si simplu cu mijlocul. De multe ori inceputurile pot fi descurajante, iar sfarsiturile… depind de inceput si cuprins. Incepe deci de la mijloc si bazeaza-te pe instinct. Nu te mai gandi la ce faci si ca trebuie sa iasa perfect. Incearca sa mergi inainte din inertie.

  1. Ia pauze

Pauzele sunt cele mai bune prietene ale persoanelor care sufera de depresie. De cele mai multe ori tindem sa credem ca productivitatea noastra este la cote maxime atunci cand ne daruim total unui proiect si nu ne mai oprim. Insa studiile indica faptul ca pauzele scad nivelul de hormoni ai stresului din organism si cresc nivelul de dopamina – cunoscut si ca hormonul fericirii. Acest hormon intareste conexiunile neuronale si ajuta memoria. Cu alte cuvinte, pauzele ne fac mai productivi. Si sunt cu atat mai importante in cazul persoanelor care sufera de depresie, din moment ce creierele acestora sunt deja suprasolicitate. Acest lucru se intampla mai ales pentru ca, atunci cand incerci sa reprimi ganduri negative, consumi foarte multa energie.

  1. Foloseste terapia prin arta

In ciuda lucrurilor pe care le-ai auzit probabil de la toti fostii tai sefi, a-ti concentra atentia si pe altceva decat pe proiectele la care lucrezi, atunci cand esti la birou, nu este intotdeauna un lucru rau. Daca cea care iti distrage atentia este o opera de arta, acest lucru iti poate chiar mari productivitatea. In plus, arata studiile, reduce stresul si iti imbunatateste starea generala. Cel putin asta sustine doctorul britanic Craig Knight, care a studiat timp de 12 ani psihologia mediilor de lucru, la Universitatea din Exeter.

Daca suferi de depresie, poti merge chiar si mai departe. Terapia prin arta este o metoda de tratarea a depresiei – si nu numai – recomandata de cei mai multi dintre terapeuti. Poti incerca sa te inscrii la un atelier de pictura, de fotografie sau de actorie. Curand, rezultatele se vor simti.

  1. Invata tehnici de relaxare

Cel mai la indemana si eficient ar fi sa-ti creezi pe YouTube un playlist cu muzica relaxanta, pe care sa o asculti la casti in timp ce lucrezi. Functioneaza pentru ameliorarea starilor de anxietate. De asemenea, poti incerca tehnici de repiratie. Numara pana la patru in timp ce tragi aer in piept, tine aerul in plamani pana cand numeri din nou pana la patru, expira aerul in timp ce, din nou, numeri pana la patru. Daca faci acest exercitiu respirand pe nas, efectul va fi chiar si mai calmant.

  1. Asigura-te ca ai pe cine sa te sprijini in momentele grele

Daca ai prieteni printre colegi, alege doi-trei in care ai cea mai mare incredere si povesteste-le de starea prin care treci. In acest fel, vei avea pe cine sa te sprijini in momentele cand gandurile negre te acapareaza si simti ca nu le mai poti face fata. Sa iti deschizi sufletul in fata unor persoane pe care stii ca te poti baza te va face sa te simti mai putin izolat.

  1. Personalizeaza-ti spatiul de lucru

Felul in care arata biroul tau poate fi un indicator al starii tale psihice, dar si un ajutor pentru tine, pentru a te pastra productiv si calm. Poze cu prieteni si familia sau postere cu citate motivationale, lucruri colorate, vesele – toate acestea iti pot imbunatati starea de spirit atunci cand le privesti. Iti vor da energia si forta necesare sa mergi mai departe si sa nu te dai batut.

Atunci cand treci printr-o perioada mai grea este important sa gasesti metode prin care sa te echilibrezi psihic si sufleteste. Te vor ajuta si in viata, si la job. Cel mai important este sa nu te izolezi si, daca simti nevoia, poti apela chiar si la ajutorul unui specialist, mai ales daca aceste stari sunt recurente.

Sursă foto: Shutterstock.com

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *