Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Cum sa-i convingi sa ramana. 4 abordari care functioneaza cu adevarat intr-o contraoferta

O multime de manageri raman surprinsi de decizia unor angajati de a parasi compania si nu stiu cum sa-i convinga sa ramana, intr-un mod care chiar functioneaza. Când vorbim despre contraoferta, o marire de salariu nu e suficient.

Un studiu realizat de platforma de recrutare Ejobs si citat de Business Magazine arata ca romanii sunt foarte optimisti in ceea ce priveste schimbarea jobului. Aproape 62% dintre angajati considera ca îsi pot gasi un nou loc de munca în mai putin de trei luni, daca ar decide sa faca o schimbare în cariera. Optimismul lor nu este lipsit de argumente, deoarece tara noastra se confrunta in prezent cu o criza incipienta in ceea ce priveste forta de munca. In acest context nu este de mirare ca angajatii buni pleaca de la o companie la alta in cautarea jobului ideal. Confruntati cu aceasta realitate, prea putini manageri sunt, insa, capabili sa conceapa o strategie functionala pentru a opri din drum un angajat care si-a anuntat plecarea. Iata cateva aspecte pe care managerii trebuie sa le ia in considerare cand fac o contraoferta:

  1. O discutie corecta, cu cartile pe fata

Putini manageri aleg sa discute clar si raspicat despre motivele care ii fac pe angajati sa plece. Este paradoxal, deoarece doar asa pot afla exact ce le pot oferi pentru a ramane. In loc sa abordeze situatia ca pe o licitatie, cel mai bine este sa afle ce l-a nemultumit pe angajatul respectiv si sa ii ofere o solutie la acele nemultumiri (daca exista solutii, desigur). In felul acesta angajatul simte ca este pretuit in locul din care pleaca si simte ca se depun eforturi pentru ca el sa ramana. Este o abordare pe care orice angajat ar aprecia-o, atata vreme cat discutia este cat se poate de corecta si de sincera, fara promisiuni vagi – „o sa ai mai multe responsabilitati”, „o sa primesti o marire daca ai rezultate” etc.

  1. Marirea salariala are sens si functioneaza doar daca este egala sau mai mare decat oferta primita de la cealalta companie

Daca un angajat bun a primit de la o alta companie o oferta cu un salariu cu 50% mai mare fata de cat primeste la jobul actual, contraoferta de salariu are sens si poate sa opreasca angajatul din drum doar daca este egalata sau mai mare. Daca contraoferta este mai mica, ea trebuie dublata de alte avantaje, un pachet de beneficii avantajos, dar si de alte oportunitati in cariera.

  1. Gandirea unei contraoferte croita dupa aspiratiile carieristice ale angajatului

Daca motivele plecarii sunt legate de aspiratiile carieristice mai inalte ale angajatului, doar o contraoferta care ii ofera perspective in aceasta directie il va determina sa ramana. Managerul impreuna cu persoanele din departamentul de Resurse Umane trebuie sa gaseasca impreuna o solutie cu adevarat functionala pentru angajatul care a anuntat ca isi doreste sa plece. Angajatul trebuie sa primeasca un plan coerent, care sa se potriveasca aspiratiilor sale.

  1. Oportunitatile de invatare sunt importante si merita mentionate in contraoferta

Generatia Millennial, cea care isi schimba jobul o data la 2-3 ani, este dornica sa invete si fuge de plafonare. In acest caz, o contraoferta care sa cuprinda cursuri si oportunitati de invatare si crestere este o abordare strategica si care are sanse mari de functionare. O acreditare, o certificare platita de companie, un curs sau participarea la diverse conferinte din domeniu sunt doar cateva exemple de oportunitati de invatare pe care orice angajat tanar si talentat le va aprecia.

Aceste patru abordari sunt aproape singurele care functioneaza intr-o contraoferta si trebuie folosite fie separat, fie impreuna, in functie de bugetul pe care il are la dispozitie managerul. Desigur, si alte abordari ar putea sa functioneze, insa doar pe termen scurt, sau cu riscul ca acel angajat sa ramana in companie din comoditate si sa nu fie cu adevarat motivat sau productiv.

Sursa foto: Shutterstock

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *