Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Generatia Z ajunge pe piata muncii in 2017. Ce pretentii au acesti tineri de la angajatori

In urmatorii ani, companiile isi vor concentra eforturile de recrutare in jurul unei noi generatii.

Generatia Z, tinerii nascuti intre 1994 si 2010, numara peste 365 de milioane la nivel mondial, ale caror perspective, oportunitati si dorinte sunt diferite fata de cele ale generatiilor precedente.

Nascuti in era digitala, acesti tineri au o abordare noua fata de mediul de lucru si asteptari diferite fata de Millennials sau cei din Generatia X. Companiile care inteleg cum gandeste aceasta noua generatie vor reusi sa atraga, sa cultive si sa ajute la dezvoltarea viitorilor lideri.

Un studiu international realizat pe 2.000 de tineri, din 10 tari diferite, sugereaza ca Generatia Z ar putea fi mai bine pregatita decat cea precedenta pentru a avea succes in cadrul companiilor, dar si pe cont propriu, scrie Entrepreneur.com. Iata care sunt cele mai surprinzatoare descoperiri ale cercetarii:

Au mai mult spirit antreprenorial

Aproximativ 17% dintre tinerii din Generatia Z vor sa isi deschida propria afacare, fata de 11% dintre cei din Generatia Y. Avantajul lor este ca au avut o deschidere aparte spre tehnologie si informatie inca de la varste fragede, au o deprindere nativa in a se descurca in mediile digitale, au acces la mai multe resurse, asa ca sansele lor de reusita sunt mai mari.

Sunt mai putin influentati de bani

O treime din tinerii Generatiei Z spun ca se simt mai motivati de oportunitatile de angajare si de beneficiile pe care li le ofera o companie pentru dezvoltarea lor personala si profesionala. Prin comparatie, 38% dintre cei din Generatia Y se simt mai motivati la job atunci cand li se ofera o marire de salariu sau un bonus de performanta. Tinerii care abia intra pe piata muncii prefera companiile care le ofera ateliere si workshopuri, care organizeaza team building-uri si care ii incurajeaza sa invete cat mai mult. De aceea, numeroase corporatii au inceput sa organizeze astfel de cursuri de dezvoltare personala, pentru a-si ajuta angajatii sa deprinda anumite calitati sau sa isi imbunatateasca abilitatile.

Prefera metodele traditionale de comunicare

Desi multi ar fi tentati sa creada ca tinerii din Generatia Z folosesc retelele de socializare pentru a comunica, studiile arata fix opusul, cel putin cand vine vorba despre locul de munca. Peste 51% dintre tineri spun ca prefera discutiile fata in fata cu superiorul lor direct, in detrimentul e-mailului, preferat de doar 16%, sau al mesajelor private – 11%.

Vor sa fie luati in serios

Generatia Z pretinde respect de la angajator si vrea ca ideile sale sa fie luate in serios, iar initiativele lor, apreciate. Ei au o parere diferita si despre cum ar trebui sa arate mediul de lucru. Majoritatea considera ca varsta este irelevanta la serviciu si conteaza mai degraba cunostintele si pregatirea angajatului in acel domeniu. De asemenea, ei nu vor sa fie lasati in afara discutiilor importante, isi doresc o comunicare mai deschisa cu managerii si vor sa fie anuntati de deciziile luate in spatele usilor inchise.

Vor sa lucreze pentru un lider onest.

Peste 52% dintre tineri mentioneaza onestitatea drept cea mai importanta calitate in definirea unui lider bun. Ei vor ca superiorii lor sa fie sinceri si directi si sa nu le ascunda informatii doar pentru ca ii considera pe subalternii lor prea tineri, imaturi sau incapabili sa faca fata unor schimbari. Sinceritatea managerilor, dar si a companiei este esentiala in retentia tinerelor talente, care vor refuza sa lucreze intr-un mediu de lucru secretos sau pentru o companie care ii minte sau incearca sa ii exploateze.

Asadar, intrarea pe piata muncii a tinerilor din Generatia Z poate aduce schimbari la nivelul mentalitatii companiilor, dar si a angajatilor. Corporatiile vor trebui sa isi formeze o cultura organizationala bazata pe onestitate, transparenta si incredere si sa le ofere tinerilor angajati toate oportunitatile de dezvoltare, pentru a le castiga loialitatea si aprecierea.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Stock-Asso

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *