Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Nutritia de calitate in izolare – de ce trebuie sa tinem cont!

Poate ca Pastele acesta, mai mult ca niciodata, ti-ai dat voie sa mananci mai mult, sa te bucuri alaturi de familie de o masa delicioasa si imbelsugata. Si nu te judecam… psihologii spun ca majoritatea oamenilor ajung la mancatul compulsiv atunci cand traverseaza perioade cu o incarcatura emotionala mai mare ca de obicei.
Mai mult decat atat, se pare ca statul acasa a incurajat pe toata lumea sa isi exerseze skill-urile in bucatarie, iar kilogramele in plus au inceput sa se adune usor. Nutritionistul nostru a sustinut deja cateva cursuri de gatit sanatos, prin care le-a demonstrat participantilor ca pasiunea pentru gatit nu trebuie sa insemne kilograme in plus si satifsactii de moment, ci sanatate in corp si stare de bine pe termen lung!

O nutritie corecta este imperios necesara pentru sanatate, in special in perioadele in care sistemul imunitar ar putea avea nevoie de si mai multa atentie.

Dincolo de rutina fiecaruia, este important de retinut si mentinunt calitatea alimentelor tot timpul, dar mai ales in aceasta perioada de izolare la domiciliu. Specialistii vin cu tips & tricks in zona de nutritie, pentru mentinerea sau chiar imbunatatirea stilului nostru de viata si alimentatie. Printre numeroasele abordari enumerate de specialisti, am extras o lista a celor mai importante aspecte pe care nu trebuie sa le scapam din vedere.

  • Faceti-va un plan alimentar! Evaluati ceea ce aveti deja in casa, incercati sa verificati termenele de valabilitate si prioritizati cronologic alimentele in functie de data de expirare. Completati cumparaturile cu cele necesare, insa achizitionati strictul necesar, fara cumparaturi in exces;
  • Folositi/ cumparati ingrediente proaspete si preferabil pe cele care au o valabilitate mai mica;
  • Gatiti cat mai mult acasa. In mod normal, multi dintre noi, obisnuiesc sa manance foarte mult mancare procesata sau sa apeleze la restaurante. Valorificati acest timp petrecut acasa si experimentati arta culinara! S-ar putea sa va surprindeti si pe voi. 😊
  • Sa evitam mancarea procesata in limita posibilului;
  • Sa urmam practicile sigure de manipulare a ingredientelor, acesta fiind o conditie necesara pentru securitatea alimentara si o dieta sanatoasa, totodata, evitand riscurile la care ne expunem in aceasta perioada delicata;
  • O alta practica utila atunci cand ne preparam mancarea, ar fi sa evitam excesul de sare. OMS recomanda consumul a mai putin de 5 g de sare pe zi;
  • De asemenea, sa limitam excesul de zahar. Daca ne dorim ceva dulce, fructele proaspete ar trebui sa fie intotdeauna prioritate. Aici mai putem adauga optiuni precum: fructele congelate sau fructele conservate in sucul propriu;
  • Sa consumam fibre – Fibrele contribuie la un sistem digestiv sanatos si ofera senzatia prelungita de saturatie, ceea ce ne ajuta la preventia supraalimentarii. In aportul de fibre, puteti include alimente precum: ovaz, paste brune si orez, quinoa sau paine integrala;
  • #StamHidratati. Hidratarea este absolut necesara oricand, iar recomandarea specialistilor este de a ne hidrata consumand apa, compot sau ceaiuri. De evitat pe cat posibil ceaiurile tari, cafeaua in exces, racoritoarele,  acestea ducand la deshidratarea si afectand negativ somnul.

De asemenea, starea noastra de bine este in stransa relatie cu prezenta sau lipsa vitaminei D. Aceasta se regaseste in natura sub forma vitaminei D2 (provine din planete) si vitaminei D3 (produsa la nivelul pielii, sub actiunea radiatiilor ultraviolet). In lipsa expunerii la soare din aceasta perioada, ne putem extrage parte din necesar, in cantitati mai mici, din pestele gras – macrou, hering, ficat de cod, untul, laptele, branza, galbenusul de ou.

*Pentru o apreciere corecta a necesarului de vitamina D, este recomandat sa consultati un medic specialist.

 

Ceea ce ne propunem noi, ca ambasatori ai starii de bine si ai unui stil de viata sanatos, este sa fim mai aproape de oameni prin activitatile noastre. Avand in vedere contextual actual, schimbarea de viziune, spatiul de desfasurare a activitatilor, cererea venita din exterior si profesionistii echipei noastre, am dezvoltat si adaptam cele mai importante ateliere din portofoliul de wellbeing, pe care le-am transpus apoi in online.In zona de nutritie, venim cu propuneri intersante, adaptate vremurilor si izolarii la domiciliu. Asadar nu putem decat sa ne bucuram ca exista deja angajati ai companiilor din Romania, care participa la aceste ateliere direct la ei acasa impreuna cu specialistul nostru in nutritive si stil de viata sanatos.

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *