Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Provocarile mediului online in pandemie

Daca ne-am fi imaginat la inceputul anului 2020 cum ar fi sa luam o pauza de la toate, toti, in acelasi timp, cu siguranta multi ar fi respins ideea, considerand-o amuzanta si irealizabila. Cu toate acestea, se pare ca realitatea depaseste uneori imaginatia, iar in prezent oamenii sunt nevoiti sa se adapteze si sa caute solutiile optime pentru a-si continua activitatile, iar viata lor sa fie afectata cat mai putin.

Una dintre provocarile aduse de pandemia Covid19 a fost distantarea sociala si redirectionarea oamenilor si activitatilor catre mediul online, ceea ce a facut ca traficul de date in retelele mobile si retelele fixe sa creasca cu aproximativ 25% in toata lumea in prima luna de pandemie. Intalnirile de business, revederile cu amicii, cumparaturile, cursurile, workshop-urile si multe alte activitati, s-au indreptat catre mediul virtual si platformele de online meetings.

Toate intalnirile si sedintele le lucru se desfasoara acum in online, multi considerand ca acest lucru le ocupa mult mai mult timp decat pana acum. Pentru a fi cat mai eficienti si productivi in aceasta perioada, va recomandam sa tineti cont de o serie de recomandari asupra carora ne atrag atentia specialistii:

  • Agenda zilei

Specialistii spun ca multi dintre angajati sunt bulversati de subiectele abordate in cadrul meeting-urilor online si tind sa faca alte lucruri in aceelasi timp, cum ar fi: sa verifice email-urile si retele de social media sau sa continue sa lucreze la alte sarcini. Faptul ca de cele mai multe ori oamenii nu pornesc camerele web si stau in fata unui laptop unde vad doar numele colegilor, fara sa urmareasca o prezentare sau altceva in mod activ, ii face pe acestia sa fie distrasi.

Ceea ce ne sfatuiesc specialistii pentru a evita aceste situatii si a eficientiza intalnirile online, este sa transmitem colegilor agenda (subiectele de interes ale sedintei) si sa planificam un interval orar care sa fie respectat pe cat posibil, fara declari mari de timp.

  • Creeaza-ti un mediu propice

Un alt punct important ar putea fi ‘mediul’ din care participi la intalnire, mai ales cand este una cu potentiali clienti.

O camera goala, cu mai putin mobilier, poate crea un efect de ecou, iar sunetul poate fi distorsionat din acest motiv. Totodata, este important sa ne asezam cu fata catre o sursa de lumina, in niciun caz cu spatele in fereastra, iar fundalul sa fie, in limita posibilului, unul deschis, alcatuit din culori pale, care sa nu oboseasca ochii celui care te urmareste. In paralel, tonul vocii transmite emotie si starea de spirit, iar o voce cu o tonalitate redusa, transmite o stare in consecinta. Este important sa ne pastram o pozitie ferma a corpului  in fata camerei si tonusul vocii ridicat in conversatii, pentru a trezi interesul interlocutorilor.

  • Elemente tehnice

Specialistii atrag atentia si asupra altor elemente carora nu le-am fi dat importanta sau pe care le-am fi scapat din vedere in mod normal.

In timpul unei conferinte este important sa ne focusam pe conversatie, iar oprirea notificarilor si inchiderea aplicatiilor straine, sunt un prim pas pentru o conferinta reusita. Totodata, este bine ca inainte de intalnirea online sa testam microfonul si/ sau castile pe care le vom folosi, astfel incat sa ne asiguram ca nu vor exista intreruperi neplacute din acest motiv.

  • Platformele online de meeting

Nu in ultimul rand, platformele pe care le utilizam in cadrul sedintelor joaca un rol foarte important.

In functie tipul de sedinta sau tematica subiectului ales, ne putem indrepta catre diverse platforme, printre care enumeram:

  1. Microsoft Teams, dispune de multe functionalitati auxiliare  si poate sustine pana la 10.000 de participanti dintr-o organizatie sau din afara ei, in functie de varianta pachetului achizitionat.
  2. Platforma Zoom, dispune de varianta free, dar si pachete contra cost, iar in cadrul variantei free, se poate beneficia de conversatii de maximum 45 de minute. De mentionat ca IT-istii ne atrag atentia asupra problemelor de securitate si bug-urilor acestei platforme, fiind posibil ca in timpul conversatiilor persoane rau intentionate sa poata perturba video-conferinta prin oprirea camerelor, distribuirea de materiale sau chiar intreruperea conferintei. Totusi, trebuie precizat ca este un instrument extrem de util pentru adunarile mari de persoane, oferind si calitate HD audio si video.
  3. WebEx este o alta platforma, oferita de Cisco, disponibila in varianta free, ce poate sustine pana la 100 de participanti, dar si contra cost. Ca atuu al WebEX, mentionam ca aplicatia este prevazuta cu o tabla alba virtuala, ce poate fi folosita de participantii prezenti, eficienta pentru brainstorminguri.

Pintre multitudinea de platforme disponibile in prezent, mai enumeram Skype, Skype for business, GoToMeeting sau Google Hangouts, fiind aplicatii usor de folosit si disponibile si in varianta free. Utilizatorii pot, de asemenea, sa apeleze versiunea premium a acestor aplicatii, conform propriilor nevoi.

Asadar, putem spune ca desi intalnirile virtuale pot parea simple, exista multe aspect de urmarit pentru a ajunge la un rezultat impecabil, si totodata ca, prezentul ne-a demonstrate ca intotdeauna exista loc de evolutie, mediul online nefiind inca explorat la maximum, asa cum am fi crezut multi dintre noi, presiunea prezentului facandu-ne sa ne adaptam in consecinta.

 

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *