Skip links

   

Main navigation

MENIU
Evenimente

Stare de bine pe timp de carantina: Nu renunta definitiv la vechiul stil de viata!

Ceea ce se intampla zilele acestea pe tot globul constituie cu siguranta o perioada delicata pentru toata lumea si multi dintre noi probabil s-au trezit in mijlocul unui context nou, diferit, greu de gestionat.

Wellbeing-ul inglobeaza factorii de mediu, dar si experientele personale traite de-a lungul vietii. Acesti factori se pot diviza, la randul lor, in alte domenii diverse, pornind de la societatea in care traim pana la modul in care tratam si depasim anumite evenimente din viata personala.

Suntem nevoiti sa ne protejam si sa petrecem mare parte a timpului in casa. Insa, pentru a depasi acest hop cu minimum de riscuri, specialistii din domeniu ne sfatuiesc ce ar trebui sa facem pentru a pastra o continuitate cu vechiul stil de viata si cum putem valorifica acest timp in favoarea noastra.

In primul rand, una dintre practicile propuse de expertii in wellbeing, este de a implementa un program ca si intr-o oricare alta zi (de dinainte de starea de urgenta): treziti-va, faceti-va un dus, pregatiti-va micul dejun, imbracati-va cu alte haine decat cele cu care dormiti, etc. Fiecare persoana isi poate adapta rutina zilnica in functie de activitatile pe care obisnuia sa le intreprinda.

De asemenea, pentru cei care lucreaza de acasa, specialistii recomanda sa va setati un anumit numar de ore de munca si sa va acordati pauze scurte.

Dincolo de toate acestea, este bine venit un program – antrenament in zona de sport. Daca nu aveti deja un antrenor personal de fitness, cu care sa pastrati legatura online si care sa va urmareasca evolutia, chiar si in aceasta perioada exista numeroase de variante conexe.

Va puteti stabili singuri un program de antrenament zilnic sau de 3-4 zile/saptamana. Nu numai ca sportul este recomandat in orice situatie, dar vine sa echilibreze ‘sedentarismul’ pe care il experimentam cu totii in aceasta perioada.

Cu siguranta, este important si sa ne implicam in activitati total separate de job. Ne putem mentine starea de bine pe timp de carantina incercand activitati relaxante cum ar fi: gatitul, treburile casnice care ne apasau de mult, cititul etc. Daca avem un simt artistic dezvoltat, putem incerca sa ne relaxam pictand sau realizand diverse arajamente DIY. Totodata, pentru cei mai pragmatici, cititul sau un curs online in zona de interes a fiecaruia, poate fi o alternativa benefica.

Un alt lucru important asupra caruia ne atrag atentia specialistii si psihologii in aceasta perioada: sa limitam pe cat posibil consumul de stiri, deoarece acest lucru poate accentua starea de nesiguranta la nivel subconstient. Este importantant sa fim informati, insa accesand stirile din surse sigure si oficiale, dimineata si seara, pentru a ramane ancorati in realitate.

 

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *